Авто зам, барилгын салбарт технологийн шинэ эрин эхэллээ

Авто зам, барилгын салбарт технологийн шинэ эрин эхэллээ
       Сүүлийн жилүүдэд авто замын ачаалал нэмэгдэж, хөрөнгө оруулалт өсч байгаа ч замын чанарын асуудал сайнгүй байсаар байна. Авто зам богино хугацаанд эвдэрч гэмтэн үүнээс шалтгаалж зам тээврийн осол ихээр гарч, машин техникийн эдэлгээний хугацаа богиносч байна. Зам барих стандарт байдаг ч гүйцэтгэгч компани стандартаа сайн баримталдаггүйгээс чанаргүй зам ихээр бий болж байна. Мөн стандартын дагуу чанартай зам барьсан ч ус зайлуулах хоолойг нь шийдэж өгөөгүйгээс амархан эвдэрч гэмтдэг.
       Замын чанарт гол нөлөөллийг түүний суурийн байгууламж үзүүлнэ. Замын суурийг богино хугацаанд хямд өртгөөр шийдвэрлэх нанотехнологи Монголд анх удаа нэвтрэх боломжийг “ MNS 6442:2014” стандарт бүхий Ус тэсвэрлэлтийг нэмэгдүүлэн хөрсийг бэхжүүлэгч нэмэлт-Дуосолид материал олгож байна. Тус технологийг Наскон групп нэвтрүүлж буй бөгөөд Наскон технологи нь хөлдөлтөд тэсвэртэй, илүү бат бэх чанартай замын суурийг байгаль орчинд ээлтэй, хүнд хор хөнөөлгүй аргаар хэрхэн барихыг шийдэж өгч байгаагаараа онцлог юм.  
        Энэхүү технологийг замын салбараас гадна барилга, ахуйн болон цөмийн хаягдал боловсруулах зэрэгт ашиглах боломжтой. Авто зам, барилгын ажлын гүйцэтгэлийг энэхүү шинэ нанотехнологиор хийснээр хөрөнгө зардал, цаг хугацаа хэмнэхээс гадна байгаль орчинд ээлтэй байдлаар гүйцэтгэх боломж бүрддэг. Уламжлалт аргаар зам, барилгын ажил гүйцэтгэхэд ихээхэн хэмжээний газар шорооны болон тээвэрлэлтийн ажил хийгддэг. Олон тооны хүнд тээврийн хэрэгсэл хэрэглэснээр нүүрс хүчлийн хий агуулсан хорт хий ялгарч байгаль орчныг ихээр хордуулдаг.
       Мөн эдгээр хүнд даацын тээврийн хэрэгслүүд ажиллах явцдаа тухайн орон нутгийн бусад авто замыг ч эвдлэн сүйтгэдэг. Харин энэхүү дэвшилтэт технологийн ачаар зам барихын тулд хайрга, дайргаар дүүргэлт хийх шаардлагагүй тухайн газарт байгаа хөрсийг үр дүнтэй сайжруулан суурь хийснээр илүү бат бэх, чанартай болох төдийгүй тээвэрлэлтийн үед гарах байгаль орчны болоод эдийн засгийн сөрөг нөлөөллүүд үгүй болох юм.
Наскон технологийн давуу тал:
  • Уламжлалт аргаар зам барихтай харьцуулбал зардлыг 10-30 хувь хэмнэнэ.
  • Авто замыг 2-5 дахин богино хугацаанд барих боломжтой.
  • Зам барихаар төлөвлөсөн газрын хөрсийг ашиглана, хайрга чулуу олборлох, зөөвөрлөх шаардлагагүй.
  • Экологийн ач тустай.  Нэмэлт материалын орд гаргах шаардлагагүй, хүнд даацын авто машины хэрэглээ багасч, тоос шороо бага босно.
Судалгаа шинжилгээ, зөвшөөрөл
  • Хөрсийг гидфобизацид оруулж байгаа Дуосолид бодис нь хүний бие, амьтны эрүүл мэнд болон байгаль орчинд хор хөнөөлгүй болох нь Польш улсын Хүн амын эрүүл мэндийн хүрээлэн болон Байгаль орчны институтын хийсэн судалгаагаар батлагдсан. Монгол улсын Байгаль орчин, ногоон хөгжлийн яамнаас байгаль орчинд нөлөөлөх байдлын ерөнхий болон нарийвчилсан үнэлгээ хийсэн.
  • Хөрсийг бэхжүүлэгч нэмэлт Дуосолид бодис болон энэ бодсиоор автозамын сурийг бэхжүүлэх техникийн шаардлага болон төсөөлөл нь Монгол улсад мөрдөгдөж буй үндэсний стандарт MNS 6442:2014-д тусгагдсан. Энэ стандартын 3-р бүлэгт зааснаарт дуосолидыг автозамын далан, суурь үе, нисэх онгоцны хөөрч буух зурвас, хот суурин газрын зам талбай, зогсоол, төмөр замын суурь бүтээц болон бусад зориулалтаар хэрэглэх боломжтой.
  • Хөрсний ширхэглэлийн хувьд хөрсөн дэх шаварлаг хэсэг буюу 0,075 мм-ээс бага диаметртэй хэсэг нь 10-50% байх ёстой. Энэ хэмжээ агуулагдсан тохиолдолд бусад бүрдүүлэгчийн ширхэглэлийн хэмжээ хэд байх нь хамаагүй.
  • Монгол орны бүх төрлийн хөрсөнд хэрэглэхэд тохиромжтой. Зарим тохиолдолд тухайн хөрсний ширхэглэлийн хэмжээнээс шалтгаалан өөр ширхэглэлтэй хөрсийг нэмж хольж болно. Жишээ нь 100% элсэрхэг хөрс байхад түүн дээр лабораториар шинжилж тооцоолсон тодорхой хэмжээний шаварлаг хөрсийг нэмж хольсноор технологийн шаардлагыг хангана.
Технологи
  • Дуосолид бодис нь хөрсөнд нэвтэрч орсноор хөрсний чөлөөтэй жижиг хэсгүүдийг нэг цул болгон хооронд нь барьцалдуулан бэхжүүлэх ба хөрсний капилляр нүх сүвүүдээр ус нэвчих процессыг хязгаарлаж, хөрсний ус нэвтрэлтийг эсэргүүцэх чадварыг нэмэгдүүлнэ.
  • Нанотехнологи нь цементийг хөрстэй хольж барьцуулдаг /СТВ/ технологиос юугаараа давуу талтай вэ? Цементээр хөрсийг барьцалдуулах технологинь хөрсөнд ус капилляр судсаар нэвчихийг зогсоохгүй, харин нэгэнт нэвчсэн ус хөлдөж улмаар суурийг хагалахаас хамгаалах үүрэгтэй. СТВ суурь асфальт хучилт хоёрын завсар заавал хамгаалах давхарга байх ёстой. Учир нь суурьт үүссэн хагарал “ойсон хагарал” гэдэг үзэгдлээр шууд асфальт хучилтанд нөлөөлж, түүнийг мөн хагалдаг. СТВ суурь нь хольсон даруй нэг цул бүтээц байдаг боловч хэсэг хугацааны дараа түүний дотор байгаа цемент өөр хоорондоо барьцалдан нэгдсэнээр цементний салангид хэлхээнүүдийг үүсгэдэг. Энэ нь суурийг болон цашлаад асфальтыг хагалах үндэс болдог. Харин нано технологийн Дуосолид бодисоор бэхжүүлэгдсэн суурь нь усыг капилляр судсаар нэвчүүлэх процессыг зогсоодог учир хөлдөж хагарахгүй шинж чанартай болгодог.
  • Дуосолид бодисоор бэхжүүлсэн хөрс нь “хоёр дахь амьдрал”-тай болдог. Тус бодистой холилдсон хөрсний хими болон фифзик шинж чанарт нэг чиглэлт өөрчлөлтүүд ордог. Ингэснээр тухайн хөрс өмнө байсан хэвэндээ эргэж орохгүй гэсэн үг. Нэгэнт дуосолидоор бэхжүүлсэн бүтээцийг бутлаад, устай хольж дахин нягтруулахад эргээд барьцалдаж анхных шигээ бат бэх шинж чанартай суурь болдог. Энэ үзэгдлийг “хоёр дахь амьдрал” гэж нэрлэдэг.
Практик хэрэглээ
  • Дуосолид бодисыг хөрстэй хольсноор хөрсний агууламж өөрчлөгдөж бат бэх болдог. Зарим тохиолдолд хөрсний хольцонд хөрсний хатах процессыг түргэсгэх, зам барих ажлын эхний үе шатанд сайн барьцалдуулах зорилгоор 2% нэмэлт материал нэмж болно. Энэхүү нэмэлт нь цемент эсвэл цахилгаан станцын дэгдэмхий үнс байдаг. Энд гол анхаарах зүйл бол нэмэлт материалын хэмжээ 3%-аас илүүгүй байна. Учир нь цемент ихэдвэл суурь хэтэрхий хатуу /уян хатан биш/ болох бөгөөд ингэснээр хагарч эвдрэх ба цаашлаад асфальт хучилтыг эвддэг.
  • Нанотехнологиор сайжруулсан хөрс нь хучилтын давхарга биш тул асфальт дэвсэхгүйгээр шууд зам болгон ашиглаж болохгүй.  Хөдөө орон нутагт сайжруулсан хөрсөн дээрээ 0-16 мм ширхэглэлтэй хайргаар 4-6 см зузаан давхаргыг шигтгэн дэвсэж, нягтруулж өгснөөр энэхүү замын нас уртасна. Гэхдээ энэ хайрган давхарга нь асфальтыг орлохгүй гэдгийг анхаарах хэрэгтэй.
  • Замын суурийг 0 градусаас дээш хэмд барих ёстой. Суурь барих ажлын хамгийн сүүлийн процесс бол нягтруулалт юм. Автозам барилгын дүрмээр хасах хэмд хөрсийг нягтруулах боломжгүй байдаг.
  • Энэхүү технологид Рециклер буюу хөрс тогтворжуулагч машин зайлшгүй хэрэгтэй. Рециклер нь хөрсийг дуосолидтой маш сайн хольж чадах зориулалтын машин юм. Үүнээс өөр машин хангалттай хэмжээнд хольж чадахгүй. Монгол улсад уг машиныг худалдаалж, түрээслэдэг олон компани байдаг тул олдоц сайтай.
Наскон технологийг ашигласан байдал
Монгол улсын зам барилгын салбарт Наскон технологийг ашиглан дараах бүтээн байгуулалтын ажлуудыг гүйцэтгээд байна.
  • Налайх-Агуйтын чиглэлийн автозамд “Замын битум” ХХК-тай хамтран 500 м урт автозамын суурь
  • “Монроуд” ХХК-тай хамтран Улаанбаатар хотод “Гудамж зам” төслийн хүрээнд Яармагийн гүүрнээс “Мишээл” экспо хүртэлх 1,1 км автозамын суурь
  • Дундговь аймгийн Гурвансайхан суманд “Атмор” ХХК-тай хамтран 2 км автозамын суурь
  • “Насны зам” ХХК-тай хамтран Улаанбаатар хотын ойролцоо Санзай-Цэргийн амралт хүртэлх 106 км замын суурь
 
Гүйцэтгэж байгаа ажил:
 
 Архангай аймгийн Халзанбүргэдэй-Солонготын даваа чиглэлийн 100 км хатуу хучилттай автозамын суурийн барилгын ажлыг “Монроуд” компанитай хамтран гүйцэтгэж байна.

 
Холбоо барих: “Наскон групп” ХХК
Утас: 7611-1818, 8811-4548

Холбоотой мэдээ